دلمان به مستحبی خوش است که جوابش واجب است: السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی

قلاب های شیطانی برای صید انسان

 

قلاب های شیطانی برای صید انسان

 

قرآن راجع به شیطان می‌گوید: «زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطان» یعنی شیطان زینت می‌دهد، «زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطانُ أَعْمالَهُمْ» (انفال/48) شیطان برای مردم عملشان را زینت می‌دهد. یعنی کار غلطشان را مثل یک پتوی کثیفی که در ملحفه سفید می‌پیچد.    

 


شیطان
زیبا جلوه دادن زشتی‌ها توسط شیطان

یکی از راه هایی که شیطان برای فریب انسان ها به کار می برد واغلب موارد هم برایش سود آور بوده و نتیجه می دهد این است که زشت‌ها را زیبا جلوه می‌دهد.

حالا نمونه‌اش چیست؟

گاهی می‌شنویم که عده ای می‌گویند : دیگران هم این‌طورند. حالا تو یکی می‌خواهی خوب شوی. همه نشستند تو دیگر نمی‌خواهد نماز بخوانی. نشستند دیگر حالا جلسه را به هم نزن. خوب دیگران بکنند. مگر هر کاری دیگران کردند درست است؟!

 

وعده‌های دروغ و امید بستن به رحمت خدا

این‌ها قلاب‌های شیطان است که شیطان هر کسی را با این قلاب‌ها سمت خودش می‌کشد. وعده‌های دروغ... به خصوص در گفتگوهای عروس و داماد. عروس یک چیزهایی می‌گوید داماد را کلاه سرش بگذارد. داماد هم یک چیزهایی می‌گوید سر عروس را کلاه بگذارد.

گاهی وقت‌ها شنیده می‌شود که بعضی افراد می‌گویند: بابا این‌طور هم که شیخ‌ها می‌گویند نیست. هی می‌گویند: جهنم! جهنم! خدا ارحم‌الراحمین است. حالا بگذار خوش باشیم خدا ارحم‌الراحمین است. خدا ارحم‌الراحمین است. یعنی مغرور می‌شود به اینکه خدا ارحم‌الراحمین است. این وادارش می‌کند به خلافکاری. 

 گاهی می‌گوید: حالا دیر نمی‌شود. حالا مگر پیر شدی که می‌خواهی توبه کنی؟ حالا جوانی، حالا یک دسته گلی هم آب دادی... حالا بگذار کارهایمان را بکنیم، پیر شویم عذرخواهی می‌کنیم. حالا دیر نمی‌شود.

مقایسه می‌کنیم. دیگران از ما بدتر هستند و گناه خودمان را جدی نمی گیریم .می گوییم :آقا این دوچرخه را برداشتی گناه است. با حوله‌ی فلانی خودت را خشک کردی، گناه است. تصرف در مال مردم است. اگر یک حوضی، استخری آجرهایش دزدی باشد،سر آن حوض هم وضو بگیری،اگر تصرف در مال مردم حساب شود گناه است و وضویت هم باطل است.برو بابا! حالا کشتی آهن را در دریا می‌دزدند حالا سر یک مرغ و یک دوچرخه به ما گیر می‌دهی!

 


[ ادامه مطلب ] |
ن : yasin
ت : شنبه 5 بهمن 1392


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.